Tiedätkö mitä olet myymässä?

Lisätietoja

Mistä saan tukea liiketoiminnan kehittämiseen?

Lisätietoja

Ymmärtääkö asiakas mitä olet hänelle myymässä?

Kun lähdet myymään tuotettasi, sinun on hyvä tuotteistaa palvelusi. Tuotteistaminen tarkoittaa, että määrittelet mistä palvelu koostuu, mitä se sisältää, kuka siitä hyötyy tai kenelle se on tarkoitettu ja miten se tuotetaan. Näin myös asiakkaan on helpompi ostaa sinulta, kun hän hahmottaa mitä hän saa vastineeksi rahalleen.

Tuotteistaminen ei tarkoita vakiointia, vaan jättää tilaa myös räätälöinnille.

Mieti myös miten erotut muista. Harjoittele tiivistämään viestisi ja harjoittele myymistä aktiivisesti ottamalla yhteyttä asiakkaaseen!

Mieti miten myyt/viestit palvelusi?

  • Mitä?
    • Kenen kanssa tuote tehdään
    • Kustannusrakenne
    • Hinta
  • Miksi?
    • Ratkaisu ongelmaan
    • Oma osaaminen
    • Arvot, motivaatio ja visio liikeidean toteuttamiseen
  • Kenelle?
    1. Tuotteen arvo asiakkaalle
    2. Tuotteen tunnistaminen ja erottuminen muista
    3. Asiakkaan tavoittaminen: Markkinointi- , myynti- ja toimituskanavat

Tärkeintä on luoda luotettava asiakassuhde! Lunasta lupauksesi.

Rakentaessasi omaa liiketoimintaasi sinulle on tarjolla tukea:

Älä jää miettimään myyntiäsi yksin vaan verkostoidu! Tarjolla on aktiivinen start-up -yhteisöjä, jossa saat tukea liiketoimintaasi liittyen. Osallistu aktiivisesti heidän tapahtumiin ja hyödynnä palveluita.

Älä pelkää myydä, kehitä myyntipuhettasi!

Pitchaus on ihmiseltä ihmiselle tapahtuvaa myyntiä. Sen ydin muodostuu seuraavasti:

1. Lyhyestä virsi kaunis. Yksin kertainen lyhyt esitys ei kuormita yleisöä, mutta saa haluamaan tietää lisää. Puhu yksinkertaisesti, ymmärrettävästi ja sekeästi. 

2. Mihin ihmiset kiinnittyvät tarinassasi? Anna jotain konkreettista mihin on helppo tarttua ja nähdä sen hyödyt itselle. 

3. Mieti etukäteen kenelle puhut. Tarinasi pitää aina olla kohdennettu sen mukaan onko kyseessä asiakas vai sijoittaja. 

4. Uskotko itse puhumaasi? Sinun tulee osoittaa, että olet itse täysin mukana ja innostunut aihepiiristäsi. Ole luonnollinen ja hymyile!